Pomáháme osobám ve věku od 16 let, které se staly oběťmi obchodu s lidmi, osobám vykořisťovaným na trhu práce i obětem trestných činů. Pracujeme také s oběťmi a s lidmi po propuštění z výkonu trestu.
Posláním služby je poskytnout podporu a pomoc osobám v krizové životní situaci a v nepříznivé sociální situaci spojené s pracovním vykořisťováním, obchodem s lidmi, komerčním zneužíváním, jakož i osobám, které jsou těmito jevy ohrožené. Jedná se především o psychickou a fyzickou stabilizaci a zajištění podmínek pro zvládnutí krizové situace.
Služba je poskytována bezplatně v celorepublikové působnosti. KP podporuje klienty v řešení problému vlastními silami a pomáhá jim, aby obdobné krizové situace v budoucnu lépe zvládali.
Místo poskytování služby:
Služba je poskytována v ambulantní formě na adrese: Čajkovského 1640/8, Praha 3. Kancelář je umístěna nedaleko trasy metra A s výstupní zastávkou Jiřího z Poděbrad.
Služba je v terénní formě poskytována jednotlivcům i skupinám přímo na ubytovnách, ve výrobních areálech, na ulici, apod. dle jejich individuálních potřeb. Respektujeme práva klientů, podporujeme klienty k uplatňování jejich svobodné vůle, jednáme individuálně a zachováváme kompetence klientů k aktivnímu řešení jejich situace.
Naši sociální pracovníci jednají v souladu s Diakonickými hodnotami milosrdenství, fortelnosti, společenství i naděje. Tyto hodnoty jsou základním předpokladem pro kvalitní poskytování služby.
Kontakt


Naše příběhy: „Výhodná“ práce přes Facebook
Jak se může zvrtnout zdánlivě nevinný pracovní inzerát? Přečtěte si příběh klienta naší krizové pomoci a zjistěte, co jsme pro něj udělali. Zahraniční pracovník si přes Facebook našel práci, kterou mu nabídnul neznámý člověk. Nabídka byla velmi stručná, že se hledá pomocná síla pro lesní práce. Náš klient zareagoval na inzerát, aniž by zjistil více informací […]
Provozní doba
Provozní doba ambulance krizové pomoci |
středa 9:00 – 13:00 |
čtvrtek 9:00 – 15:00 |
pátek 10:00 – 18:00 |
Provozní doba terénní krizové pomoci |
pondělí 9:00 – 17:00 |
úterý 9:00 – 17:00 |
středa 9:00 – 17:00 |
čtvrtek 9:00 – 17:00 |
pátek 9:00 – 17:00 |
Dle individuální domluvy lze dojednat konzultaci mimo běžnou pracovní dobu. |
Kontakt Praha


Kontakt Brno


Kontakt Plzeň

Poslání a zásady Krizové pomoci
Cíle a způsoby poskytování sociální služby
Poslání:
Posláním služby je poskytnout podporu a pomoc osobám v krizové životní situaci a v nepříznivé sociální situaci spojené s pracovním vykořisťováním, obchodem s lidmi, komerčním zneužíváním, jakož i osobám, které jsou těmito jevy ohrožené. Jedná se především o psychickou a fyzickou stabilizaci a zajištění podmínek pro zvládnutí krizové situace. Pracujeme též s oběťmi a s lidmi po propuštění z výkonu trestu. Služba je poskytována bezplatně v celorepublikové působnosti. KP podporuje klienty v řešení problému vlastními silami a pomáhá jim, aby obdobné krizové situace v budoucnu lépe zvládali.
Cíle:
Ve službě cílíme na podporu klienta v jeho krizové situaci a provázíme ho v cestě k překonání nastalé krize.
Hlavním cílem služby je poskytnout klientům podporu a pomoc, která povede ke stabilizaci jejich psychického stavu a zvládnutí nepříznivé sociální situace a pomoci technik krizové intervence podpořit klienty tak, aby se zorientovali ve své krizové situaci a byli schopni ji překonat.
Dílčí cíle služby:
- zlepšení či stabilizace psychického a emočního stavu klienta: umožnit klientovi vyjádřit a legitimizovat emoce a tím uvolnit pociťované napětí, vytvářet návaznost v následné péči a přispět k prevenci recidivy kriminálního chování, zlepšení kvality života a zapojení se do společnosti;
- pomoci klientovi zorientovat se v sobě prostřednictvím reflexí a otázek: umožnit klientovi podívat se na svou situaci i z dalších úhlů pohledu a nastavit i jiné možnosti nasvícení situace tak, aby to klientovi pomohlo ve své krizi „vyrůst“, pomoci klientovi najít zdroje a zacílit pozornost „růstovým“ směrem;
- pomoci klientovi orientovat se v situaci, podat klientovi potřebné informace: zajištění právní pomoci, podání trestního oznámení, legalizace pobytu, žádosti o dávky sociálního zabezpečení, zprostředkování specifických lékařských ošetření, nabídka možných alternativ řešení, plánu na nejbližší období;
- podpora schopností klienta řešit krizovou situaci: vyjádřit důvěru v klientovu schopnost se rozhodnout, zapojit vlastní síly a vnitřní zdroje, popř. využít zdrojů z okolí, podpora rodinných příslušníků a osob blízkých;
- podpora bezpečí klienta při řešení krizové situace: zastavit, oddálit či zmírnit sebepoškozující se či agresivní tendence.
Okruh osob, kterým je služba určena:
Cílovou skupinou služby jsou osoby od 16 let, které se nacházejí v ohrožení zdraví nebo života, prožívají krizi nebo obtížnou životní situaci.
- osoby v krizi
- oběti obchodu s lidmi
- oběti trestné činnosti
- pachatelé trestné činnosti
- osoby komerčně zneužívané
- osoby v krizi (v souvislosti s obchodováním s lidmi nebo vykořisťováním na trhu práce)
- osoby bez přístřeší (osoby, které ztratily bydlení v důsledku vykořisťování na trhu práce nebo obchodu s lidmi /OSL/)
- etnické menšiny (v souvislosti s obchodováním s lidmi nebo vykořisťováním na trhu práce)
Věková kategorie klientů:
- dorost (16-18 let)
- mladí dospělí (19-26 let)
- dospělí (27-64 let)
- mladší senioři (65-80 let)
- starší senioři (nad 80 let)
Vykořisťováním, obchodem s lidmi a komerčním zneužíváním rozumíme zejména následující
formy:
- nucená práce,
- domácí nucená práce,
- nucení k žebrotě a trestné činnosti,
- zadržování a odpírání vyplacení mzdy za práci,
- sex byznys.
K takto zneužívaným osobám se vztahují další charakteristiky:
- jsou ohroženy manipulací za účelem zneužití znevýhodněného postavení,
- vykonávají tzv. 3D práce (dirty, dangerous, difficult),
- jsou ubytovány v nevyhovujících podmínkách,
- jsou ohroženy ztrátou bydlení při vyjádření nesouhlasu s podmínkami,
- mají ztížený přístup k širšímu sociálnímu okolí,
- nerozumí česky, nebo rozumí nedostatečně.
Naše služby neposkytujeme:
Důvody pro odmítnutí zájemce o službu poskytovatelem sociální služby odpovídají § 91, odst. 3, zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách v platném znění:
- poskytovatel neposkytuje sociální službu, o kterou zájemce žádá, a to i s ohledem na vymezený okruh osob v registraci poskytovatelů sociálních služeb (zájemce nespadá do cílové skupiny, které je služba poskytována) – v tomto případě sociální pracovník nabídne zájemci informace o jiných možnostech řešení situace, kontakty na jiné vhodné sociální služby apod.;
- poskytovatel nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí služby, o kterou zájemce žádá (pracovník informuje zájemce o této skutečnosti a domluví s ním jiný nejbližší možný termín setkání nebo odkáže zájemce na jinou dostupnou službu);
- poskytovatel zájemci, který o službu žádá, vypověděl v době kratší než 6 měsíců před podáním žádosti smlouvu o poskytování sociálních služeb z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.
Zásady poskytování sociální služby
Služba je poskytována v ambulantní formě na adrese: Čajkovského 1640/8, Praha 3. Kancelář je umístěna nedaleko trasy metra A s výstupní zastávkou Jiřího z Poděbrad.
Služba je v terénní formě poskytována jednotlivcům i skupinám přímo v jejich prostředí (na ubytovnách, ve výrobních areálech, na ulici, apod.) dle jejich individuálních potřeb. Respektujeme práva klientů, podporujeme klienty k uplatňování jejich svobodné vůle, jednáme individuálně a zachováváme kompetence klientů k aktivnímu řešení jejich situace.
Pracovníci realizují službu na základě Diakonických hodnot milosrdenství, fortelnosti, společenství i naděje. Tyto hodnoty jsou základním předpokladem pro kvalitní poskytování služby.
Pracovník s klientem jedná v souladu s těmito zásadami:
- diskrétnost – pracovníci důsledně dbají na ochranu osobních údajů klientů, na ochranu jejich osobnosti a soukromí, bez výslovného souhlasu klienta neposkytují žádné informace o klientovi třetí straně, klient může čerpat službu anonymně,
- individuální přístup – ke každému klientovi přistupujeme s ohledem na jeho individuální potřeby i přání, samozřejmostí je respektování rozhodnutí klienta a zplnomocňování v řešení vlastní situace,
- podpora samostatnosti – každý klient je veden k aktivnímu a samostatnému přístupu při řešení své nepříznivé situace,
- profesionální přístup – zajištění kvalitního a odborného přístupu pracovníků, pracovníci přistupují ke klientům bez předsudků a s nezbytnou citlivostí pro daný problém konkrétní klienta,
- respekt a rovnost – každý klient je uznáván jako rovnocenný partner k pracovníkovi služby, služba je poskytována všem lidem bez rozdílu pohlaví, národnosti, etnicity, zdravotního stavu.
Kapacita služby
Kapacita terénní formy poskytování: 45 klientů – uvedený počet je maximální týdenní kapacita služby.
Kapacita ambulantní formy: 9 klientů – uvedený počet je maximální týdenní kapacita služby.
Provozní doba
Provozní doba ambulance KP Praha:
Středa 9.00 – 13.00
Čtvrtek 9.00 – 15.00
Pátek 10.00 – 18.00
Služba je poskytována v terénní formě pondělí až pátek od 9.00 hod do 17.00 hod. Dále dle individuální domluvy lze dojednat konzultaci mimo běžnou pracovní dobu.
Partneři a sponzoři služby
Partneři a sponzoři služby

